صادرات فولاد بدون محدودیت

محدودیت صادرات فولاد بدون 
صادرات فولاد بدون محدودیت

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت‌ های فولاد سازی فعال داخل کشور برای صادرات با مشکلاتی مواجه هستند و این امر باعث ایجاد چالش‌ های جدی در مسیر ارز آوری برای کشور می‌ شود.تولید فولاد در کشور در مقایسه با مصرف داخلی بسیار...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت‌ های فولاد سازی فعال داخل کشور برای صادرات با مشکلاتی مواجه هستند و این امر باعث ایجاد چالش‌ های جدی در مسیر ارز آوری برای کشور می‌ شود.تولید فولاد در کشور در مقایسه با مصرف داخلی بسیار زیاد است و طبیعتا صادرات فولاد به کشورهای دیگر، علاوه بر ایجاد سود آوری بیشتر برای تولید کنندگان و در اختیار گرفتن بازار کشور های دیگر، می‌تواند ارزآوری مناسبی را نیز برای کشور به همراه داشته باشد. با این حال و با وجود تمایل شرکت‌ های فولاد سازی به ورود به موضوع صادرات، وجود بخشنامه ‌های متعدد و گوناگونی که مدام در حال تغییر هستند، به مشکلی جدی برای صادرات فولاد تبدیل شده‌ اند.

از این رو هنگامی که یک شرکت فولادی با نیت صادرات محصول خود قدم در این عرصه می‌گذارد، برنامه‌ ریزی ‌های خود را با توجه به بخش ‌نامه‌ ها و دستور العمل‌ های موجود انجام می ‌دهد و با در نظر گرفتن حاشیه سود معقول به این کار می‌ پردازد اما ناگهان با تغییر یا صادر شدن یک بخش‌ نامه جدید همه این معادلات به هم می‌ ریزد و حتی ممکن است متضرر شود.

صنعت فولاد کشور برای توسعه و پیشرفت در موضوع صادرات، نیاز به قوانین و دستور العمل‌ های مدون و ثابت دارد. حال تعیین قیمت دستوری در حوزه فولاد را از دیگر مشکلات این صنعت در کشور می توان یاد آور شد، تولید فولاد در کشور بیش از مصرف آن است، در حالی که تولید فولاد در کشور به حدود ۲۸ میلیون تن در سال رسیده است، مصرف آن در بهترین حالت ۱۳ میلیون تن در سال خواهد بود و این یعنی برای بیش از نیمی از تولیدات در حوزه فولاد امکان صادرات وجود و مشکلی نیز از نظر تامین نیاز داخلی نخواهند داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)